It's a cold and messed up world

Jag förstår inte hur man som 19 åring som precis tagit studenten ska kunna klara sig. Det finns hur många lediga jobb som helst, men man måste ha utbildning eller erfarenhet. Jag har varken rätt utbildning eller erfarenhet. Och några pengar kan man inte få heller om man inte jobbat tillräcklig länge. Det är ju inte riktigt rätt att leva på sina föräldrar heller, känner jag. Och arbetsförmedlingen är ju inte till någon hjälp heller. Nu känns allt rätt tungt och omöjligt. Jag har en sak som jag ser fram emot den här sommaren, och jag har inte ens råd att göra det. Jag har en flygbiljett, men inga pengar. Och om jag avbokar får jag inte mina 700 spänn tillbaka, så just nu är det pengar i sjön. Det känns fel att känna så. Men det är lite så det är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0